Send til deg selv

Har du det vanskelig akkurat nå?

Her er noen enkle tips for å få deg til å tenke på noe annet enn å røyke. Noen er bare distraksjoner, mens andre hjelper deg å håndtere problemet på andre måter.

Ikke gi opp! Mye av det som får deg til å føles bra er vanskelig å oppnå. Å bryte denne vanen er ikke noe unntak.

Kjenner du noen som også burde endre vanene sine? Prøv å gjøre det sammen! Ring nå!

Drikk noe godt – helst kaldt!

Spis noe sunt, gjerne frukt og grønt! Ikke bare fordi du har godt av det – men det tar tankene bort fra røyksuget!

Prøv å huske hele teksten på favorittsangen din og syng den (stille, inni deg) fra start til slutt.

Drikk et glass vann. Det tar tankene bort fra røyksuget.

Har du lyst på røyk fordi du befinner deg på et spesielt sted? Gå hvis du kan!

Har du lyst på røyk fordi du befinner deg i en spesiell situasjon? Gå hvis du kan!

Gå en tur rundt kvartalet. Fortsatt lyst på røyk? Gå en tur til! Å røre på seg tar tankene bort fra røyksuget.

Rør på deg! Trening frigjør endorfiner og tar tankene bort fra røyksuget.

Tenk ut en liten gave som du kan unne deg for hver dag du klarer å holde vanen i sjakk.

Ring en venn eller noen i familien. Prat i minst tre minutter.

Prøv å huske navnet på alle klassekameratene dine fra første klasse.

Tenk ut en idé til en selskapslek – gjerne med tema om å slutte å røyke!

Skriv ned minst 10 grunner til at du vil kvitte deg med vanen.

Skriv ned fem ord som starter med V og fem som starter med B.

Hvilke grener i OL hadde dyr klart seg bedre enn mennesker? Tenk ut fem forskjellige.

Fortsatt lyst på røyk?

Chat med våre veiledere

Start chat

Ring vår hjelpelinje

23 96 13 24

Slutt å røyke med mobilen
7 Keys to Quit – i lommen din

Last ned gratis app og få full tilgang til mobilversjonen av 7 Keys to Quit.

Holder røyksuget på å vinne?

Bruk Panic Button eller chat med våre veiledere!


Panic

Chat